Cze 22

WYCIECZKA DO WENECJI

Uczniowie naszej szkoły wyruszyli na długo wyczekiwaną wycieczkę do Włoch 1 czerwca 2015r. O godzinie 8.30 wszyscy zebrali się pod szkołą, zajęli miejsca w autokarze i ruszyli w kierunku Wiednia. Około godziny siedemnastej dotarliśmy na Wzgórze Kahlenberg (pol. Łysa Góra), czyli miejsca związanego z odsieczą wiedeńską, gdzie zobaczyliśmy panoramę Wiednia. Później ruszyliśmy w kierunku centrum, gdzie z autokaru mogliśmy podziwiać miasto. Dzień drugi rozpoczął się od postoju i porannej toalety, a następnie drogi do Wenecji. Część trasy pokonaliśmy autokarem, ale aby dotrzeć do starszej części miasta musieliśmy popłynąć statkiem. Przechodziliśmy przez słynny Most Westchnień, zwiedziliśmy Bazylikę św. Marka, spacerowaliśmy po historycznym centrum miasta, ale mieliśmy też czas wolny, który był idealną okazją do spróbowania włoskiej pizzy, makaronów czy kupieniu pamiątek. Wreszcie wąskimi, weneckimi uliczkami dotarliśmy do parkingu i ruszyliśmy do Lido di Jesolo, małego miasteczka gdzie znajdował się nasz hotel. Wieczorem zdążyliśmy zobaczyć morze i pospacerować wzdłuż plaży. Wenecja zachwyciła nas unikatową i urokliwą architekturą oraz pięknym lazurem nieba i morza. Następnego dnia zjedliśmy śniadanie, spakowaliśmy walizki, i ruszyliśmy do Padwy, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć Bazylikę św. Antoniego, a w niej grób św. Antoniego Padewskiego. Przed obiadem znaleźliśmy czas, aby jeszcze przez chwilę podziwiać Wybrzeże Adriatyku. Około godziny siedemnastej wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski. Myślę, że wszystkim było przykro, ponieważ musieliśmy opuścić to piękne miejsce! Wycieczka pozostawiła w nas niezwykłe wspomnienia!